ireeninoostenrijk.reismee.nl

1 week in Wenen

Goedenmiddag allemaal,

Mijn eerste reisblog hier vanuit Wenen!

Afgelopen zondag aangekomen in Wenen, super gezellig huis, met mensen uit landen als : Spanje, Italië & Ijsland. Ik deel mijn appartement met de "huisbaas". Zij komt uit spanje en werkt bij de school waar ik naar toe ga, zij regelt ook een hoop dingen voor ons. Ik heb een kamer voor mezelf echt ideaal.

We hebben de hele week school gehad, konden s'morgens rustig aan doen lessen begonnen pas om 10:45! tot een uur of 13:00/14:00 we weten nooit wanneer de les afgelopen is, de lerares gaat soms gewoon door. De lessen waren aan het begin moeilijk te volgen ze sprak in het Engels en Duits en t fijnst is als ze dit door elkaar doet. Was even aanpoten maar nu ben ik er aan gewend.Voor de rest niet heel bijzonder, krijgen vooral de ski en snowboard termen te horen in het duits en moeten af en toe wat voor lezen.

Nade 2 deschooldag hebben we een city tour door de stad gehad, Wenen is zo mooi! Mijn "huisbaas" gaf deze tour. Eindelijk het idee echt weg te zijn in een ander land en een gave stad!

S'avonds gingen we naar een café waar je alleen maar Duits mocht praten, hier kwamen ook alleen maar mensen die niet zo goed Duits konden spreken of hier werkte en een tijdje hier verbleven in Oostenrijk. Laat ik nou net met iemand aan de praat raken die hier woont, daar kon ik natuurlijk nooit tegen op, ik mocht dan ook van hem Engels praten haha

Smile
Een leuke avond maar apart.

Ik ben ook naar het museum over Wenen geweest wel oké, en naar het Naturhistorie museum geweest was erg leuk.

Het mooiste tot nu toe is het Schönbrunn Palace erg mooi een aanrader!

Gisteren een goed feestje gehad, leuke drank spelletjes gespeeld en alleen de Hollanders konden nog uit en de helft viel in slaap! Dus wij zijn maar met een groep Spanjaarden mee geweest naar een club, was super leuk!

Morgen staat Bratislava op het programma en de rest van de week weer naar school en een aantal uitstapjes.

A.s Vrijdag vertrek ik al weer naar Kaprun! Times Fly

Tot de volgende blog!

xx

Reacties

Reacties

Whitney

Hoiiii!!! Klinkt goed allemaal:). Geniet er van meis! Xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active